måndag 1 oktober 2012

Pizzafest i helgen



Vi tycker det är så roligt att göra det där lilla extra på vår paviljong när vi jobbar helg.
Båda dagarna finns vi personal ju på plats så då brukar det bli något extra.
 Marie hade dukat så fint med servetter och värmeljus.



Pizza stod på menyn i lördagskväll och det blev väldigt uppskattat kan jag berätta.


Extra roligt var det när jag kom från min rast och Marie höll på med det sista med maten och jag möttes i matsalen av förväntansfulla brukare.



Med cider i glasen intog vi vår kvällsmåltid.



Helgen har som alltid varit fin tycker både vi och brukarna,
mycket besök av anhöriga som kom och gick med jämna mellanrum,
så vi fick lite snack både här och där.

Lördagen bjöd på regn mest hela dagen men söndagen blev desto bättre.



Vid ett tillfälle hade vi lite svampdiskussion...
lite kul att höra "di gamle" berätta om när dom var yngre och plockade svamp och tillagade olika rätter.
Några mer eller mindre lyckade anrättningar berättades det om.



Sen det där med uttalet...
en brukare sa att när pizzan kom till Sverige var det inte många som  visste hur det skulle uttalas, 
för att uttala det med dubbla s...
ja det går ju inte.


Det kan ju bli hur mycket fel som helst, 
som en brukare sa.

Helgen är över för Maries och min del, 
nu väntar lite ledighet för vår del men vi ses igen i veckan hoppas jag.


                                                                                        Ninnie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar