måndag 9 juli 2012

Lite regn o lite sol...


Och oj vad det är varmt hos oss...
inomhus menar jag.

Svettigt värre var det att jobba i helgen och det tyckte brukarna också.



Vi har haft alla dörrar öppna känns det som och ändå hjälpte det inte mycket.

Alltså har det varit mycket snack om vädret och när sommaren egentligen ska komma på riktigt.
Varannan dags väder sa en brukare, 
och det kan vi väl hålla med om tycker jag.

Helgen har varit fin och det som jag och våra brukare tycker mycket om är att det kommer alltid in någon personal från någon annan paviljong och hälsar på.


På det viset blir det ju en kontinuitet mellan personal, 
paviljonger 
och brukare.

Det känns bra och vi har det bra på 
"himmet".

Igår kom Frida och Ella in och försökte fixa en rullgardin som gått sönder hos en brukare.

Mycket skratt blev det när Ella till slut gav upp och Frida stod där med stången i luften och försökte att parera med fästet i väggen.



Ja, 
det är mycket skratt och brukarna tycker det är roligt.

Här nere hjälps vi åt!!!



Om dom fick upp rullgardinen?
Nä, jag tror inte det...
Ett gott försök i alla fall!!!

Vi personal försöker att fixa det mesta tillsammans, 
och alltid finns det en hjälpande hand.

 Andrea och Sonja hjälpte mig mycket på söndagen när det visade sig att jag stod ensam på paviljongen, 
och brukarna hade full förståelse för att jag inte kokat ägg som vi brukar ha på helgen.

Det blir dubbel ägg frukost på måndag i stället.

                                                                                                               Ninnie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar