onsdag 5 december 2012

Snön, målaren och lite om julen.

Nu har ju snön även letat sig ner till oss i Skåneland.
Till mångas förtjusning och till mångas fasa.

Jag tillhör den andra kategorien, 
men visst kan jag hålla med om att det lyser upp i vintermörkret.

Våra brukare tycker i alla fall att det är mysigt att sitta i matsalen och se flingorna dala ner.



Målaren är nu färdig på vår lilla paviljong och det känns skönt.
Det blev ju så himla fint och fräscht.

Många av våra brukare var i snack med målaren och intressset var mycket stort.


Nu närmar sig snart andra advent och då hittar ni mig och Marie på paviljongen.



Som sagt är julplaneringen i gång och jag vet att det finns en del av våra anhöriga om tänker ta hem sina kära så jag kommer i nästa vecka lägga ut papper på respektive rum om vad som kommer att hända på julafton när tomten kommer.


 
                                                                             
Visste ni förresten att omkring 1850 var det inte tomten som delade ut julklapparna - utan julbocken. 
 Tomten var vid den här tiden en liten gubbe som vaktade gården och var tvungen att mutas för att han inte skulle bli sur och tvär.


                                                                      Ninnie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar