torsdag 27 september 2012

Lite letande, lite vädersnack och huuu...spindlar!!!



var undertecknad på plats i morse...
kvart över sju kom en leende Frida för att jobba med mig.






Hon e go hon...

Vi bestämde att vi skulle gå tillsammans från rum till rum och hjälpa våra brukare med morgonbestyren.
Vilken härligt glad morgon det blev när "di gamle" såg oss i dörröppningarna till deras rum.

Mycket skoj och mycket skratt har vi haft tillsammans idag.
Känns som om det är uppskattat när vi kommer båda oavsett vem det är man jobbar ihop med.

Härlig frukost blev det med goa mackor, 
ägg 
och len mannagröt.



Idag har det varit en vädersnackedag...
ja alltså mycket snack om vädret.
Ömsom sol och ömsom regn sa en av våra brukare.

Det har också varit en storaletaredag...
En av våra brukare kunde inte hitta sina glasögon och
jag och Frida har vänt ut och in på hela paviljongen känns det som.
 
Och brukaren som var glasögonlös skrattade gott när jag till och med kikade i hennes kylskåp, 
dock utan resultat.



Då berättade jag för henne att jag en gång hemma fann bregott paketet i skafferiet och brödet i kylen...
snacka om att ha tankarna på annan plats.

Mariette, 
vår arbetsterapeut hjälpte oss med vår nya brukare som jag nu vill passa på att önska välkommen till vår gemenskap paviljongen.
Det byttes madrass och donades för att det skulle bli bra inför nattsömnen.
 
Väl ute i korridoren såg vi något som inte var så angenämt...
 
 
Den såg inte lika glad ut som ovan men Mariette tog med van hand ett glas och en tidning och förde den ut till friheten igen.
Tack Mariette...
undertecknad har lite fobi!!!

Ses i helgen hoppas jag!!!


                                                                                              Ninnie
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar